aXichems styrelse och ledning förvärvar aktier i aXichem

aXichem AB (publ), meddelar att vissa av bolagets styrelseledamöter och ledande befattningshavare har förvärvat aktier i bolaget genom en transaktion som genomförts med tre av bolagets största aktieägare; Manakin Ltd., LMK Bolagen och Black Arrow Ltd.

Sammantaget förvärvas 110 008 aktier i aXichem, till en kurs om 30 SEK per aktie, enligt följande fördelning:

Jan Gustavsson    20 001 aktier

Jakob Axelsson    10 002 aktier

Jörn Berthelsen    10 002 aktier

Gunilla Savring     10 002 aktier

Lucas Altepost      50 001 aktier

Erik Lager              10 000 aktier

- Jag är mycket glad över det engagemang och den starka tro på framtiden för aXichem som styrelsen och ledningen visar, säger Torsten Helsing, VD i aXichem.

Denna information är sådan som aXichem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 juni 2021, kl. 08:30 CEST.

Torsten Helsing, CEO aXichem, Ph + 46 46-780 06 73. E-mail: torsten.helsing@axichem.se

aXichems affärsidé är att utveckla, patentera och marknadsföra naturanaloga industrikemikalier. Bolaget arbetar framförallt med fenylcapsaicin, en naturanalog syntetisk capsaicin med breda tillämpningar inom en mängd olika områden, såsom fodertillskott, kosttillskott, marin påväxthämmande färg samt enskilda farmaceutiska områden. aXichems aktie är listad på NASDAQ First North Growth Market med kortnamnet AXIC A. Certified Adviser: Redeye AB Certifiedadviser@redeye.se +46 (0)8 121 576 90. Mer information om bolaget finns påwww.axichem.se