aXichems VD, Torsten Helsing, intervjuas av RedEye

I en ny intervju med RedEye svarar aXichems VD, Torsten Helsing, på frågor om status för bolagets Novel Food-ansökan, kundprojekt i Mexico och Asien samt om vad som står på nya CTOn, Erik Lagers, lista över ting att göra. Se intervjun här  eller klistra in länken nedan i din browser

aXichems affärsidé är att utveckla, patentera och marknadsföra naturanaloga industrikemikalier. Bolaget arbetar framförallt med fenylcapsaicin, en naturanalog syntetisk capsaicin med breda tillämpningar inom en mängd olika områden, såsom fodertillskott, marin påväxthämmande färg samt enskilda farmaceutiska områden. aXichems aktie är listad på NASDAQ First North med kortnamnet AXIC A. Certified Adviser: Redeye AB Certifiedadviser@redeye.se +46 (0)8 121 576 90. Mer information om bolaget finns påwww.axichem.se