B3 Consulting Group rekryterar ny HR-chef från Scandic Hotels

Anne Ek har rekryterats som ny HR-chef till B3 Consulting Group. Hon kommer närmast från en position som HR Business Partner inom Scandic Hotels. B3 är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag med seniora konsulter inom IT och Management och har idag över 600 medarbetare. Nu rekryteras en ny HR-chef för att ta ett samlat grepp kring HR-arbetet inom koncernen och befästa B3s position som en av Sveriges bästa arbetsgivare.

- Vi är väldigt glada att nu förstärka vår organisation med rekryteringen av Anne Ek. Vi är ett attraktivt bolag med hög organisk tillväxt kombinerat med strategiska förvärv och med Anne får vi en både erfaren och stabil HR-chef med mycket driv som kommer stärka HR-arbetet inom koncernen, säger Tommy Sarenbrant, Employer Branding Officer för B3 Consulting Group.

- Jag ser fram emot att få lära känna alla medarbetare och vara med på tillväxtresan, där vi tillsammans fortsätter bygga en stark företagskultur som skapar värde för både B3s kunder och medarbetare, säger Anne Ek.

Anne Ek har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm och är idag verksam som HR Business Partner för Scandics koncernfunktioner. Tidigare har hon även varit ansvarig för Learning & Development inom Scandic Sverige. Dessförinnan arbetade Anne som managementkonsult på BTS i Sverige och Sydafrika, inom olika chefsroller på Eniro och som ansvarig för Agentums svenska rekryteringsverksamhet. Anne har stor erfarenhet av ledarskap, kultur- och förändringsarbete samt affärsutveckling. Hon finns även med på HR-bloggens lista över Årets HR-person. Anne Ek tillträder sin position på B3 den 19 augusti.

För mer information, kontakta Tommy Sarenbrant Tel: 0732-018009 E-post: tommy.sarenbrant@b3.se

B3 Consulting Group är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag och har idag över 600 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2018 uppgick till 726,3 MSEK, med ett rörelseresultat på 47,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall, Örebro och Warszawa. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3.se