B3 tilldelas nytt ramavtal med Försäkringskassan

B3 Consulting Group är en av flera leverantörer som fått förtroendet som ramavtalsleverantör gällande konsultstöd inom IT-produktion och IT-infrastruktur till Försäkringskassan. Avtalet omfattar ett flertal olika konsultroller och gäller i tre år.

- B3 har samarbetat med Försäkringskassan i över tio år och det är alltid glädjande när vi får förnyat förtroende från en av våra större kunder. Försäkringskassan är en viktig kund för vår verksamhet i Sundsvall och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3 Consulting Group.

Ramavtalet innefattar konsultstöd inom ett flertal olika områden som exempelvis Infrastruktur, Plattform, Applikation samt Verksamhetsutvecklings- och teknisk projektledarkompetens inom IT-produktion och IT Infrastruktur. Avtalet gäller från att det undertecknats och till och med 2023-01-31. Försäkringskassan har därefter ensidig rätt att förlänga avtalet en gång, där förlängningen avser 12 månader.

Avtalsspärr gäller till och med den 21 januari 2020, därefter kan avtal tecknas.

För mer information kontakta gärna Sven Uthorn, VD och Koncernchef B3 Consulting Group 070-899 36 70.

B3 Consulting Group är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag och har idag över 700 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasellutmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2018 uppgick till 726,3 MSEK, med ett rörelseresultat på 47,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall, Örebro, Warszawa och Krakow. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3.se