B3IT noteras på Nasdaq Stockholm och offentliggör prospekt

Efter sex månader på Nasdaq First North Premier kommer B3IT att byta till huvudlistan på Nasdaq Stockholm. Första dag för handel är den 14 december 2016.

Nasdaq Stockholms Bolagskommitté har godkänt B3IT Management AB (publ) (”B3IT”) för upptagande till handel på huvudlistan. Första dag för handel i B3ITs aktier på Nasdaq Stockholm är planerad till onsdagen den 14 december 2016. Genom börsnoteringen upphör B3ITs notering på Nasdaq First North Premier, med planerad sista dag för handel där tisdagen den 13 december 2016. Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder med anledning av listbytet.

– När vi noterade bolaget tidigare i år fick vi ett väldigt positivt mottagande av både institutioner och privatpersoner, inklusive mer än hälften av våra medarbetare som valde att investera i bolaget. När vi nu tar nästa steg och genomför aviserat listbyte är det med avsikten att möjliggöra för ett breddat institutionellt ägande, och för en ökad likviditet i aktien, till gagn både för befintliga och nya ägare, säger Sven Uthorn, vd och koncernchef.

B3ITs aktier kommer att handlas under samma kortnamn och ISIN-kod som tidigare; B3IT, respektive; SE0008347660. Segmentet är Stockholm mindre bolag. Inga aktier kommer att emitteras i samband med listbytet och aktieägare i B3IT behöver inte vidta några åtgärder med anledning av noteringen på Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information hänvisas till det prospekt som upprättats med anledning av listbytet och som har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på B3ITs webbplats ir.b3it.se under Rapporter och presentationer.

Wistrand Advokatbyrå, legal, och FNCA Sweden AB är rådgivare i samband med noteringen.

För mera information kontakta gärna:
Annette Björklund, IR-ansvarig, annette.bjorklund@b3it.se, 072-700 70 82

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar.

B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell.

B3IT hade 364 medarbetare den 30 september 2016. Omsättningen 2015 uppgick till 382,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 33,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. Sedan juni 2016 är B3IT noterat på Nasdaq First North Premier. Mer information finns på www.b3it.se

Denna information är sådan information som B3IT Management AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 december 2016 kl. 16.45 CET. Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

Sven Uthorn, vd och koncernchef