B3IT stärker satsningen på molntjänster

B3IT Management AB (publ) breddar nu sin verksamhet genom att etablera en ny affärsenhet med fokus på drift och förvaltning av molnbaserade lösningar, under namnet B3IT Cloud Services.

Genom att dra nytta av de massiva kapitalinvesteringar aktörer som Microsoft gjort i infrastruktur och tjänsteplattformar, så kan B3IT nu erbjuda sina kunder tillgänglig och säker drift av applikationer och databaser i Azure-miljö. Vare sig det handlar om nyutveckling eller transition av befintliga applikationer till molnet så kan B3IT bistå med helhetslösningar med en hög grad av flexibilitet, tillförlitlighet och genomförandeförmåga.

- I B3IT Cloud Services sätter vi nu upp ett professionellt Operations Center med övervakning och proaktiv support, säger Ronnie Eliasson, projektledare för etableringen. Inom ramen för vårt nära samarbete med Microsoft kommer vi också att kunna erbjuda prenumerationer och support på hela Office 365-portföljen

- Med etableringen av B3IT Cloud Services stärker vi vår förmåga att stötta våra kunder genom hela digitaliseringsprocessen från idé till genomförande och in i löpande drift och förvaltning, säger Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3IT.

Verksamheten kommer att vara fullt operativ från 1 september 2017 och ha sitt säte i Göteborg, med sju erfarna och tungt certifierade medarbetare redan från start.

För mer information kontakta gärna:

Ronnie Eliasson, ronnie.eliasson@b3it.se tel 070-860 2350
Daniel Eriksson, daniel.eriksson@b3it.se tel 076-1269904

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar. B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell. B3IT hade 419 medarbetare per sista mars 2017. Omsättningen 2016 uppgick till 488,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 38,7 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Örebro. Sedan december 2016 är B3IT noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3it.se

Sven Uthorn, B3ITs VD och koncernchef