Dom i förvaltningsrätten angående Arbetsförmedlingens ramavtal

Efter överprövning och dom i förvaltningsrätten, underkänns den ramavtalsupphandling av IT-konsulter som Arbetsförmedlingen genomfört, och som B3IT informerat om i pressmeddelande den 5 oktober 2016. Huruvida Arbetsförmedlingen kommer att göra om upphandlingen eller inte, är tillsvidare inte känt.

B3IT fortsätter att leverera till Arbetsförmedlingen via samarbetspartners, och bedömer att nämnda dom inte påverkar dagens affärsvolymer.

För mera information kontakta gärna:
Annette Björklund, IR-ansvarig, annette.bjorklund@b3it.se, 072-700 70 82

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar. B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell. B3IT hade 364 medarbetare den 30 september 2016. Omsättningen 2015 uppgick till 382,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 33,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. Sedan den 14 december 2016 är B3ITs aktie noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3it.se

Denna information är sådan information som B3IT Management AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 januari 2017 kl 13.45 CET.