Sverre Bjerkeli ny styrelseordförande för B3

Sverre Bjerkeli valdes till ny styrelseordförande för B3 Consulting Group AB (publ.) vid årsstämman som hölls idag. Sverre Bjerkeli har gedigen erfarenhet av ledning och affärsutveckling från ett flertal ledande befattningar inom bank, försäkring och IT. Idag är han VD för Protector Forsikring ASA.

- Jag gläds åt att nu ta över som ny ordförande för B3 Consulting Group. Bolaget har en spännande historik och en stark position på marknaden med många kompetenta konsulter. Här finns stor potential för fortsatt stark utveckling och jag ser fram emot att leda styrelsearbetet på resan framåt, säger Sverre Bjerkeli.

Sverre Bjerkeli har en Master i Business and Marketing från Handelsakademiet (BI). Han har lång erfarenhet inom strategi och ledning och har jobbat som VD för Protector Forsikring ASA sedan 2006. Dessförinnan har han bland annat haft ledande befattningar inom Storebrand. Han har även etablerat och framgångsrikt utvecklat verksamheter med inriktning mot IT och mjukvaruutveckling med bolagen Eterra/Ementor och Torinno. Sverre Bjerkeli har ett stort intresse för entreprenörskap och konsultverksamhet. Han drivs av att utveckla såväl bolag som personer, både som starka individer och som lag.

B3s styrelse utgörs nu av Sverre Bjerkeli (ordförande), Alf Blomqvist, Anna Söderblom, Kristin Lindmark, Marika Skärvik, Mikael Cato och Sven Uthorn.

För mer information, kontakta Sverre Bjerkeli, ordförande B3 Consulting Group, telefon +47 928 38 072 eller Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3 Consulting Group, telefon +46 70-899 36 70.

B3 Consulting Group är ett expansivt konsultföretag med 630 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digital transformation och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2020 uppgick till 851,4 MSEK, med ett rörelseresultat om 42,4 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall, Örebro samt Krakow och Warszawa. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm, small cap. Mer information finns på www.b3.se