Inbjudan till presentation av Bactiguards delårsrapport för tredje kvartalet 2023

Bactiguard Holding AB (publ) offentliggör sin delårsrapport för tredje kvartalet fredagen den 27 oktober 2023 klockan 08:00.

Med anledning av detta arrangerar Bactiguard en audiocast på engelska för investerare, analytiker och media klockan 11:00, där tf VD Thomas von Koch presenterar rapporten samt svarar på frågor tillsammans med CFO Carin Jakobson. Rapporten och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängliga på Bactiguards hemsida bactiguard.com

För att delta i audiocasten, använd denna länk:
www.bactiguard.com/sv/rapport/kv3-2023/

För att enbart delta via telefonkonferens, registrera dig via länken ovan.

Frågor kan ställas antingen skriftligen via audiocasten eller muntligen om man deltar i telefonkonferensen.

Nina Nornholm, Communication & IR Director +46 708 550 356
Carin Jakobson, CFO +46 70 965 16 65

Bactiguard är ett globalt medtech-företag som utvecklar antibakteriell, biokompatibel och säker teknologi och lösningar som förebygger infektioner relaterade till medicintekniska produkter inom fem terapiområden – ortopedi, urologi, intravaskulär/intensivvård, tandvård och sårbehandling.

Bactiguards unika teknologi baseras på ett tunt ädelmetallytskikt som förhindrar att mikrober fäster och bildar biofilm på medicintekniska produkter. Bactiguards infektionsförebyggande lösningar har en positiv påverkan genom att minska patienters lidande, rädda liv och avlasta sjukvårdsresurser. De bekämpar också antimikrobiell resistens, ett av de allvarligaste hoten mot global hälsa och modern medicin.

Bactiguard bedriver sin verksamhet genom licenssamarbeten med ledande globala medtech-företag, som till exempel BD och Zimmer Biomet, för att lansera deras medicintekniska produkter med bolagets unika infektionsförebyggande teknologi. Bactiguard har även en portfölj av produkter för sårvård och suturer.

Bactiguard har huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer om Bactiguard www.bactiguard.com

Följ Bactiguard på LinkedIn