Inbjudan till presentation av Bactiguards rapport för första kvartalet 2023

Report this content

Bactiguard Holding AB:s (publ) rapport för första kvartalet 2023 offentliggörs torsdagen den 27 april 2023 klockan 08:00.

Med anledning av detta arrangerar Bactiguard en audiocast på engelska för investerare, analytiker och media klockan 11:00, där VD Anders Göransson och CFO Carin Jakobson presenterar och kommenterar rapporten samt svarar på frågor. Rapporten och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängliga på Bactiguards hemsida www.bactiguard.com

För att delta i audiocasten, använd denna länk:

www.bactiguard.com/sv/rapport/kv1-2023/

För att enbart delta via telefonkonferens, registrera dig via länken ovan.
Frågor kan ställas antingen skriftligen via audiocasten eller muntligen om man deltar på telefonkonferensen.

Carin Jakobson, CFO +46 70 965 16 65
Nina Nornholm, Communication & IR Director +46 708 550 356

Bactiguard är ett globalt medicinteknikblag med syfte att förebygga infektioner. Vi erbjuder säker, kostnadseffektiv och lättanvänd infektionsförebyggande teknologi och lösningar inom fem terapeutiska områden – ortopedi, urologi, intravaskulär/intensivvård, dental och sårvård.

Bactiguards unika teknologi baseras på ett tunt ädelmetallytskikt som förhindrar att mikrober fäster och bildar biofilm på medicintekniska produkter. Bactiguards lösningar är biokompatibla och har en positiv påverkan genom att minska patienters lidande, spara liv och sjukvårdsresurser. Lösningarna bekämpar även antimikrobiell resistens, ett av de allvarligaste hoten mot global hälsa och modern medicin.

Bactiguard bedriver sin verksamhet genom licenspartnerskap med ledande globala medicintekniska företag, till exempel BD och Zimmer Biomet, vars medicintekniska produkter differentieras med vår ytskikts-teknologi, och med produktportföljen Bactiguard Infection Protection (BIP). BIP omfattar medicintekniska produkter med infektionsförebyggande ytskikt som katetrar och traumaimplantat, samt sårvårdsprodukter och suturer.

Bactiguards har sitt huvudkontor i Stockholm och produktion i Sverige och Malaysia, och totalt cirka 210 anställda. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm och redovisade intäkter på 253,5 MSEK 2022.

Läs med på www.bactiguard.com

Följ Bactiguard på LinkedIn