Förändringar – Beijer Almas årsstämma 2020

För att minska risken för spridning av Coronaviruset görs tillfälliga förändringar kring Beijer Almas årsstämma, som genomförs den 25 mars 2020, kl. 18.00 i Stora salen, Uppsala Konsert & Kongress.

Av omtanke om aktieägarnas hälsa vidtas ett flertal försiktighetsåtgärder. Bland annat kommer det inte att erbjudas någon förtäring varken före eller efter årsstämman. De utställningar som brukar föregå stämman – då dotterbolag och samarbetspartners presenterar sina verksamheter – utgår också.

Externa gäster bjuds inte in, programmet kortas och omfattar endast den formella delen av årsstämman, med målsättningen att stämman blir kort och effektiv med minsta risk för smittspridning.

Vd och koncernchef Henrik Perbecks tal kommer liksom under tidigare år att filmas och – tillsammans med presentationsmaterial – finnas tillgängligt på webbplatsen från den 26 mars.

Aktieägare som upplever en ökad oro i samband med smittspridningen – eller som kan ha exponerats för viruset rekommenderas att istället delta via ombud på årsstämman. Information om detta och andra praktiska frågor lämnas på webbplatsen: www.beijeralma.se.

Beijer Alma följer utvecklingen av smittspridning och myndigheternas direktiv noga och publicerar vid behov uppdaterad information på webbplatsen.

För ytterligare information:
Vd och koncernchef Beijer Alma, Henrik Perbeck, +46 (0)18-15 71 60