BERGHS STARTAR SOMMARPROGRAM I SAN FRANCISCO

Report this content

För första gången genomförs under sommaren 2012 Berghs ℅ Academy of Art University. I ett unikt utbildningskoncept arbetar en grupp utvalda studenter från alla kommunikationsdiscipliner sida vid sida med två skarpa case. Under åtta veckor blandas byråbesök med föreläsningar, workshops och hårt arbete.

- Camilla Wallander, vd Berghs School of Communiation.

I sommar genomför Berghs School of Communication (Berghs) i Stockholm en fristående påbyggnadstermin i samarbete med Academy of Art University (AAU) i San Francisco, USA. Studierna är förlagda till Academy of Art Universitys campus i San Francisco och pågår mellan den 18 juni och 8 augusti 2012.

Upplägget för Berghs ℅ AAU är unikt i sitt slag: under åtta veckor läser strateger, kreatörer, projektledare och planners tillsammans i en internationell miljö. I integrerade grupper arbetar de med två skarpa case som sträcker sig över tre respektive fyra veckor, parallellt med kurser inom planning, utförande och kreativa processer. När studenterna i augusti är färdiga får de 9 amerikanska ‘university credits’ utfärdade av Academy of Art University.

Academy of Art University, med sina 18 000 studenter från över 80 länder, är en mycket uppskattad partnerskola till Berghs sedan många år. Hit reser många av Berghs Bachelor-studenter för att fortsätta sina studier och sommarprogrammet kommer att ske i centrala lokaler med stora displayfönster mot ett myllrande San Francisco.

Berghs ℅ grafiska profil är framtagen i samarbete med R/GA. I arbetsgruppen finns Christopher Waldekrantz, tidigare på Droga 5 i Sydney, som också leder ett av kursmomenten under sommaren.

“Med Berghs ℅ AAU tar vi Berghs arbetssätt, där vi kontinuerligt integrerar discipliner, studenter och branschen i utbildningen, ut i världen. Svensk kreativitet är efterfrågad just nu och för första gången erbjuder vi dessutom en kurs där du samläser samtliga delmoment tillsammans, oavsett om du är strateg eller kreatör”
- Camilla Wallander, vd Berghs School of Communication

Läs mer om Berghs c/o Academy of Art University på http://www.berghs.se/content/berghs-co-academy-art-university

Camilla Wallander
vd Berghs School of Communication
Camilla.Wallander@berghs.se
08-587 550 46

Digge Zetterberg Odh
International Relations Manager, Berghs School of Communication
Digge.Zetterberg.Odh@berghs.se
08-587 550 21

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.