Näringslivsprofiler till Berghs styrelse

Report this content

Berghs School of Communication utökar sin styrelse med näringslivsprofilerna Annica Axelsson, VD för Strålfors Sverige samt Tobias Karlström, VD MedLearn. Rekryteringen är ett led i att ytterligare stärka Berghs strategiska kompetens inom kommunikativt ledarskap och innovation.

Berghs School of Communication befinner sig i ett expansivt läge med stora förändringar i struktur, organisation samt i utbud av tjänster och digitala lösningar. För att ytterligare stärka upp bolagets strategiska arbete har Berghs ägare, Anthon B Nilsen Utbildning AB, valt in två nya personer i styrelsen.

-        Vi ser en allt större efterfrågan av kompetens kring kommunikation från allt fler målgrupper inom såväl näringsliv som samhälle. Många har kommit till insikten att ”alla kommunicerar”, vilket breddar Berghs målgrupp för kommunikationsutbildningar, säger Pär Lager, styrelseordförande för Berghs School of Communication.

Annica Axelsson har en lång och framgångsrik bakgrund som marknadsförare och affärsområdeschef i bolag som Coca-Cola AB och Svenska Spel. Idag är Annica VD för Strålfors Sverige med 700 anställda och sitter bland annat i Sveriges Annonsörers styrelse. Tobias Karlström har en bakgrund som entreprenör inom utbildningsbranschen och har även startat flera IT-bolag. Idag är Tobias VD för MedLearn, en av Sveriges ledande utbildningsföretag inom hälso- och sjukvården som utsågs till ”Superförtetag” av Veckan Affärer 2013.

-        Annica Axelsson och Tobias Karlström är två moderna ledare med fokus på hur kommunikation kan skapa värde i företag med många anställda. Båda har också stor erfarenhet av disruptive innovations och förändringsarbete, säger Pär Lager, styrelseordförande för Berghs School of Communication.

-        Jag är väldigt stolt över att ta plats i styrelsen. För mig står Berghs för spjutspetskompetens inom kommunikation och jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta utveckling, säger Annica Axelsson, ny styrelseledamot för Berghs.

-        Berghs är ett av Sveriges starkaste varumärken inom utbildning och jag ser med glädje fram emot att få arbete med skolans framtida tillväxt, säger Tobias Karlström, ny styrelseledamot för Berghs.

För ytterligare information:

Pär Lager, styrelseordförande i Berghs SoC:  tel 070-777 18 16

Annica Axelsson, ny styrelseledamot Berghs SoC: tel 070-373 23 75

Tobias Karlström, ny styrelseledamot Berghs SoC: tel 070- 756 39 24

Fakta om Berghs School Of Communication AB och ABNU-koncernen

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.

Anthon B Nilsen Utbildning AB (ABNU) är ett ägarbolag som via skolor och utbildningsföretag erbjuder yrkesutbildning för privatpersoner och kompetensutveckling för organisationer och företag. I Sverige har koncernens bolag över 6000 studerande på antingen hel eller deltid, och ca 175 anställda. ABNU AB ägs av den norska utbildningskoncernen ABNU AS, som till 50% ägs av en allmännyttig stiftelse. I hela koncernen – Norge och Sverige – studerar ca 40 000 studenter, vid 17 olika skolor och utbildningsföretag och 2013 uppgick omsättning till ca 1.1 miljarder. Varje år skänks halva vinstutdelningen till välgörande ändamål.

Taggar:

Citat

Vi ser en allt större efterfrågan av kompetens kring kommunikation från allt fler målgrupper inom såväl näringsliv som samhälle. Många har kommit till insikten att ”alla kommunicerar”, vilket breddar Berghs målgrupp för kommunikationsutbildningar.
Pär Lager, styrelseordförande för Berghs School of Communication
Annica Axelsson och Tobias Karlström är två moderna ledare med fokus på hur kommunikation kan skapa värde i företag med många anställda. Båda har också stor erfarenhet av disruptive innovations och förändringsarbete.
Pär Lager, styrelseordförande för Berghs School of Communication
Jag är väldigt stolt över att ta plats i styrelsen. För mig står Berghs för spjutspetskompetens inom kommunikation och jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta utveckling.
Annica Axelsson, VD Strålfors Sverige
Berghs är ett av Sveriges starkaste varumärken inom utbildning och jag ser med glädje fram emot att få arbete med skolans framtida tillväxt.
Tobias Karlström, VD MedLearn