Besqab rekryterar Magnus Sundell till ny CFO för koncernen

Besqab AB (publ) (“Besqab”) har rekryterat Magnus Sundell till rollen som ny CFO. Sundell, som har över 25 års erfarenhet från ledande positioner i fastighetsbranschen, efterträder Anna Jepson och tar plats i koncernledningen.

Magnus Sundell kommer närmast från rollen som vice VD för SIBS AB, ett bolag som är inriktat på industriell produktion av bostäder. Han har en civilekonomexamen från Uppsala universitet och har tidigare innehaft ledande positioner på ett flertal fastighetsbolag, däribland GE Real Estate och Stendörren Fastigheter.

Sundell startar sin anställning som CFO på Besqab den 1 september och tar då omgående plats i Besqabs koncernledning som CFO. Han efterträder Anna Jepson, som efter en överlämningsperiod lämnar koncernen för en roll som CFO på Atrium Ljungberg.

Magnus Andersson, VD Besqab säger:

“Det känns väldigt bra att Magnus Sundell har tackat ja till positionen som CFO på Besqab och jag ser fram emot att inom kort hälsa honom välkommen till bolaget och koncernledningen. Magnus har en lång och gedigen erfarenhet från liknande roller i branschen på både noterade och onoterade bolag och kommer utgöra en viktig del i att utveckla Besqab till en ledande bostadsutvecklare i Stockholm och Uppsala.”

Magnus Sundell, tillträdande CFO Besqab säger:

”Jag är jätteglad för möjligheten att ansluta till Besqab i ett för bolaget mycket intressant skede. Den nyligen genomförda sammanslagningen av Aros Bostad och Besqab känns helt rätt och marknadsförutsättningarna för bostadsutveckling i Sverige ser nu ut att ljusna betydligt. Därtill är Besqab ett av branschens mest välrenommerade bolag med en kompetent ledning som jag har den yttersta respekt för.”

Certified Adviser för Besqab AB (publ) på Nasdaq First North Growth Market är Carnegie Investment Bank AB (publ).

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Andersson, VD, e:
magnus.andersson@besqab.se, t: +46 73 410 12 43
Anna Åkerlund, Chef IR och kommunikation, e:
anna.akerlund@besqab.se, t: +46 70 778 28 97
Certified adviser, e:
certifiedadviser@carnegie.se, t: +46 73 856 42 65

Om Besqab
Besqab AB (publ) utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i eftertraktade lägen i Storstockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar även utveckling av samhällsservice för andras ägande eller egen förvaltning. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). Mer information på www.besqab.se