Besqab startar produktionen av två nya bostadsrättsprojekt

Report this content

Besqab AB (publ) (“Besqab”) startar produktionen av två nya bostadsprojekt, Aspen i Stockholm och Utsikten i Vaxholm. Totalt omfattar projekten 77 lägenheter i bostadsrättsform, vilka kommer att uppföras genom delad entreprenad under Besqabs ledning.

Magnus Andersson, VD Besqab säger:

“Vi är mycket nöjda över att starta produktionen av nya bostadsprojekt, i två olika kommuner inom Storstockholm. Försäljningen påbörjades strax före sommaren och båda projekten har tagits väl emot av marknaden. Generellt sett så ser vi ett större intresse igen för nyproduktion och framför allt en ökning av antalet kunder som kommer till avslut och köper en ny bostad.”

Aspen omfattar 47 bostadsrättslägenheter, fördelade på två hus belägna i ett uppvuxet bostadsområde i Aspudden i södra Stockholm.

Utsikten omfattar 30 bostadsrättslägenheter i ett sjönära läge i Vaxholm. Lägenheterna fördelas på fyra punkthus, vilka motsvarar den andra etappen av Besqabs utvecklingsprojekt Norrberget. Totalt omfattar Norrberget cirka 230 nya bostäder.

Båda projekten är säljstartade och byggs i enlighet med miljömärkningen Svanen. Produktionen startades i september och genomförs som delad entreprenad under Besqabs ledning. Färdigställande beräknas till Q2 2026.

Certified Adviser för Besqab AB (publ) på Nasdaq First North Growth Market är Carnegie Investment Bank AB (publ).

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Andersson, VD, e:
magnus.andersson@besqab.se, t: +46 73 410 12 43
Anna Åkerlund, Chef IR och kommunikation, e:
anna.akerlund@besqab.se, t: +46 70 778 28 97
Certified adviser, e: certifiedadviser@carnegie.se, t: +46 73 856 42 65

Om Besqab
Besqab AB (publ) utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i eftertraktade lägen i Storstockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar även utveckling av samhällsservice för andras ägande eller egen förvaltning. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). Mer information på www.besqab.se