Slutsålt i Aros Bostads nyproduktionsprojekt Ektorpsbacken i Nacka

Aros Bostadsutveckling AB (publ) startar det nya året med att sälja den sista av 52 bostadsrätter i  Ektorpsbacken, Nacka. Det Svanencertifierade projektet, som är byggt i trä, färdigställdes under 2023.

Ektorpsbacken omfattar ett fyravåningshus med 52 lägenheter i olika storlekar, vilket har ritats av DinellJohansson och uppförts av Moelven. Projektet, som är byggt med stommar och fasader i trä, blev Aros Bostads första projekt att miljöcertifieras enligt Svanen. I och med den sista försäljningen i Ektorpsbacken är samtliga projekt färdigställda och slutsålda i fonden Aros Bostad III.

Louise Saxholm, Marknads- och försäljningschef säger:
“Ektorpsbacken är ett fint exempel på ett infillprojekt, där vi anpassar ett nytt flerbostadshus utifrån den omkringliggande bebyggelsen och behåller mycket av naturen runt omkring. Bostadsmarknaden har varit utmanande under det senaste året, men Ektorpsbacken visar att det finns en fortsatt efterfrågan på nya bostäder av hög kvalitet.”

Aros Bostads Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Carnegie Investment Bank AB (publ). Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare

Magnus Andersson, VD, e-post: magnus.andersson@arosbostad.se, telefon: +46 73 410 12 43
Anna Åkerlund, Kommunikations- /IR-chef, e-post: anna.akerlund@arosbostad.se, telefon: +46 70 778 28 97
Certified Adviser, telefon: +46 73 856 42 65