Besqab har tecknat avtal om att förvärva fastighet i Hägersten

Besqab har tecknat avtal om att förvärva en fastighet i Hägersten med en antagen detaljplan för ca 50 bostadsbyggrätter. Fastigheten är belägen i ett sjönära läge med strand och natur mot Mälaren.

Den aktuella fastigheten Hägersten 2:3 ligger i Eolshäll i ett fint läge med natur och strandpromenad mot Mälaren och med bra kommunikationer in till centrala Stockholm. Axelsbergs tunnelbanestation ligger på några minuters gångavstånd från de planerade bostäderna.

Området angränsar till villabebyggelsen i Mälarhöjden och omtyckta Eolshälls 4H-gård. Precis intill fastigheten ligger Hägerstenshamnen med småbåtsmarina och skola från förskoleklass till årskurs 5. Besqab planerar för två flerfamiljshus med bostadsrättslägenheter i storlekarna 1–5 rum och kök.

- Eolshäll har ett lugnt och grönt läge i Hägersten med närhet till service och kommunikationer liksom grönska, promenadstråk och klippbad i Mälaren. Här har vi mycket goda förutsättningar att skapa attraktiva livsmiljöer för en hållbar och hälsosam livsstil, säger Besqabs VD, Carola Lavén.

- Detta är ett fint kompletteringsprojekt i ett attraktivt bostadsområde. Vi planerar en övervägande del stora ljusa lägenheter i hus som får träfasader för att ge ett mjukt intryck från vattnet. Flera lägenheter kommer dessutom att få sjöutsikt, säger Johan Westring, Chef för Ackvisition och Exploatering på Besqab.

Förvärvet sker genom en bolagsaffär och är villkorat av lagakraftvunnen detaljplan. Detaljplanen är antagen och för närvarande överklagad. Tillträde sker i samband med att detaljplan och fastighetsbildning vinner laga kraft.

Kontaktpersoner:
Carola Lavén, VD, 08 - 409 415 57, carola.laven@besqab.se
Johan Westring, Chef Ackvisition och Exploatering, 08 - 409 416 39, johan.westring@besqab.se

Eolshäll har ett lugnt och grönt läge i Hägersten med närhet till service och kommunikationer liksom grönska, promenadstråk och klippbad i Mälaren. Här har vi mycket goda förutsättningar att skapa attraktiva livsmiljöer för en hållbar och hälsosam livsstil.
Carola Lavén, VD Besqab
Detta är ett fint kompletteringsprojekt i ett attraktivt bostadsområde. Vi planerar en övervägande del stora ljusa lägenheter i hus som får träfasader för att ge ett mjukt intryck från vattnet. Flera lägenheter kommer dessutom att få sjöutsikt.
Johan Westring, Chef för Ackvisition och Exploatering på Besqab