Besqab produktionsstartar 47 bostäder i Midsommarkransen

I populära Midsommarkransen, längs Tellusborgsvägen, uppför Besqab projektet ”Boston”, ett flerfamiljshus med totalt 47 lägenheter. Stor vikt har lagts på större lägenheter samt på den arkitektoniska utformningen för att byggnaden ska ansluta till stadsdelens äldre bebyggelse.

-    Vi säljstartade projektet Boston i våras och det har tagits emot mycket väl av marknaden; över hälften av lägenheterna är redan sålda, säger Lotta Niland, Chef för Projektutveckling Bostad på Besqab. Det finns en stor efterfrågan på större lägenheter i Midsommarkransen och kunderna har även uppskattat husets spännande arkitektur med fasader i återbrukat tegel och skulpterade tak.

-    Vi på Besqab strävar alltid efter att utveckla hållbara och hälsosamma boendemiljöer som anpassats till platsens förutsättningar. Med detta projekt och det gediget byggda huset, i en stadsdel som har småstadskänsla mitt i storstan, finns de bästa förutsättningarna för just detta. Här erbjuder vi moderna Svanenmärkta bostäder, med närhet till allt du behöver i service och grönområden, och här behöver du inte bil om du inte vill, säger Carola Lavén, VD på Besqab.

Bostäderna i projektet Boston byggs i 1–4 rum och kök med balkonger och uteplatser i flera väderstreck och inflyttning beräknas till slutet av 2023.

Kontaktpersoner:
Christina Durling, kommunikationschef, 08 - 409 416 26, christina.durling@besqab.se
Lotta Niland, Chef Projektutveckling Bostad, 08 - 409 416 46, lotta.niland@besqab.se

Vi säljstartade projektet Boston i våras och det har tagits emot mycket väl av marknaden; över hälften av lägenheterna är redan sålda. Det finns en stor efterfrågan på större lägenheter i Midsommarkransen och kunderna har även uppskattat husets spännande arkitektur med fasader i återbrukat tegel och skulpterade tak.
Lotta Niland, Chef Projektutveckling Bostad
Vi på Besqab strävar alltid efter att utveckla hållbara och hälsosamma boendemiljöer som anpassats till platsens förutsättningar. Med detta projekt och det gediget byggda huset, i en stadsdel som har småstadskänsla mitt i storstan, finns de bästa förutsättningarna för just detta. Här erbjuder vi moderna Svanenmärkta bostäder, med närhet till allt du behöver i service och grönområden, och här behöver du inte bil om du inte vill.
Carola Lavén, VD på Besqab