Besqab produktionsstartar fler bostäder i Nacka strand

Besqab är med och utvecklar Nacka strand och produktionsstartar nu ytterligare en etapp i området. Den aktuella etappen omfattar 56 bostadsrättslägenheter i ett högt läge med gemensam takterrass och vidsträckt utsikt över Saltsjön och Djurgården.

Besqab produktionsstartar ytterligare 56 bostadsrättslägenheter, Brf Magasinet i Nacka, i det populära området Nacka strand där försäljningen och byggnationen är i full gång. Kvarteret rymmer totalt 200 lägenheter där den första etappen, Brf Verkstaden i Nackaom totalt 90 bostäder produktionsstartades för ett år sedan. Inflyttning från 2022.

- I Nacka strand har vi fått en väldigt fin marknadskontakt där den första etappen snart är slutsåld. Lägenheterna är populära och därför vill vi nu starta nästa etapp, säger Lotta Niland, regionchef på Besqab. Markarbetet är i full gång och under våren kommer man att kunna se hur byggnaderna växer fram.

- Det är roligt att vi kan hålla en sådan hög produktionstakt i det här projektet då det är många som vill bo här. Nacka är en betydelsefull kommun för oss och här fortsätter vi gärna att utveckla fler attraktiva boendemiljöer, säger Carola Lavén, VD på Besqab.

För mer information:
Lotta Niland, regionchef,
lotta.niland@besqab.se, telefon 08-409 416 46
Carola Lavén, VD,
carola.laven@besqab.se, telefon 08-409 415 57

I Nacka strand har vi fått en väldigt fin marknadskontakt där den första etappen snart är slutsåld. Lägenheterna är populära och därför vill vi nu starta nästa etapp. Markarbetet är i full gång och under våren kommer man att kunna se hur byggnaderna växer fram.
Lotta Niland, regionchef på Besqab
Det är roligt att vi kan hålla en sådan hög produktionstakt i det här projektet då det är många som vill bo här. Nacka är en betydelsefull kommun för oss och här fortsätter vi gärna att utveckla fler attraktiva boendemiljöer.
Carola Lavén, VD på Besqab