Besqab produktionsstartar småhus i Uppsala

I norra delen av Ultuna Trädgårdsstad har Besqab produktionsstartat Ekparken - ett villaområde med 33 småhus i olika former.

Vid den anrika Genetiska trädgården i Ultuna växer ett nytt villaområde fram. Från yteffektiva atriumhus om 90 kvm till villor om 134 kvm. Öppna planlösningar och väl tilltagen takhöjd för bra ljusinsläpp. Insynsskyddade trädgårdar ger goda förutsättningar för umgänge.

-       Ultuna Trädgårdsstad växer fram och kommer att bli ett väldigt fint nytt bostadsområde, med alla olika boendeformer, säger Albert Koistinen, regionchef på Besqab. Det finns en efterfrågan på småhus i Uppsala och vi har haft en väldigt god marknadskontakt i det här projektet som vi säljstartade i februari och nu har produktionsstartat.

FAKTA OM EKPARKEN
Besqab utvecklar Ultuna Trädgårdsstad till ett nytt attraktivt bostadsområde med flera olika boendeformer varav Ekparken blir det femte projektet som startas. Ekparken består av totalt 33 småhus fördelade på 18 kedjehus, 12 enplanshus och 3 villor. Upplåtelseformen är blandad med både äganderätter och bostadsrätter. Första inflyttning beräknas till hösten 2020.

Kontaktpersoner:
Albert Koistinen, regionchef, 018-470 58 01, albert.koistinen@besqab.se
Christina Durling, kommunikationschef, 08-409 416 26, christina.durling@besqab.se