Besqabs nya hemsida vinner Svenska Designpriset 2019

På Svenska Designprisets gala på Rondo i Göteborg igår kväll, tog Besqabs nya hemsida hem förstapriset i klassen Digital information

Huvudsyftet med den nya hemsidan är att besökare lätt ska kunna hitta den bostad de söker, och framförallt inspireras av våra bostäder, säger Christina Durling, marknads- och kommunikationschef på Besqab. Det är viktigt att du som bostadsköpare får en bra och tydlig bild över den bostad du är intresserad av, även om den inte är färdigbyggd än.

Extra roligt är det att vi som inhousebyrå drivit det här projektet själva i ett nära samarbete med Bazooka som har förstått precis vad vi vill ha, forsätter Christina Durling. Vår arbetsgrupp med projektledare, AD, grafiska formgivare och copy har alla bidragit till slutresultatet.

Juryns motivering:

”För ett välgjort bygge, bra bilder och upplevelse i 360 som väcker lusten att sätta bo.”

Arbetsgrupp:
Projektledare/inhousebyråchef: Caroline Andersson
AD: Niklas Bengtsson
Grafiska formgivare: Frida Skaff-Dahlberg, Kim Kössler
Copywriters: Annika Juhlin, Emilie Karholm

För mer information:

Christina Durling, kommunikationschef, 08-409 416 26, christina.durling@besqab.se