Betsson AB senarelägger årsstämman

Betsson AB:s styrelse har beslutat att senarelägga årsstämman med hänvisning till Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande att stävja smittspridningen av COVID-19.

Den 27 mars föreslog Folkhälsmyndigheten att antalet deltagare vid allmänna sammankomster ska begränsas till 50 personer. Betsson AB väljer att följa rekommendationen som ett led i att minska smittspridningen av COVID-19 och flyttar därför årsstämman från den 28 april till den 11 juni 2020 med förhoppningen att situationen med viruset då har förbättrats. Årsstämman kommer att hållas kl. 09.00 på Bond, GT30, Grev Turegatan 30 i Stockholm.

Betsson AB återkommer med en kallelse till årsstämma senast fyra veckor före det nya datumet.

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, primärt på lokalt reglerade marknader. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap (BETS).

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Lindwall, Koncernchef och VD Betsson AB
+46 (0)8 506 403 00

+46 (0)8 506 403 00

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2020 kl. 13:30 CET.