Betsson tecknar B2B-avtal för sportbok med ibet

Speloperatören ibet väljer Betsson som sportsboksleverantör inför sin Europalansering. Det är Betssons första renodlade sportboksavtal och ett viktigt steg i koncernens B2B-erbjudande.

ibet, som lanseras i maj innan fotbolls-EM, ägs av Malta-baserade Claymore Group vars verkställande team driver en av de största asiatiska speloperatörerna LeTou. Inför ibets europeiska lansering har de valt Betsson som sportboksleverantör, vilket både inkluderar teknisk plattform och oddssättning.

”Det är en milstolpe för oss av många skäl. Det visar inte bara att vi har en konkurrenskraftig sportboksprodukt, utan också hur koncernens starka tekniska plattformar kan erbjuda nya B2B-lösningar. Vi är mycket stolta över att Claymore Group har valt oss som leverantör för deras europeiska satsning”, säger Pontus Lindwall, VD Betsson AB.

”Claymore Group har ambitiösa planer för ibet 2020 och samarbetet med Betsson är av avgörande betydelse eftersom vi strävar efter att upprepa den framgång vi har haft i Asien med LeTou”, säger Claymore Groups ordförande Paul Fox.

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, primärt på lokalt reglerade marknader. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap (BETS).

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Robin Olenius, presskontakt Betsson AB

robin.olenius@betssongroup.com

David O'Callaghan, COO, Claymore Group

david@ibet.com

Denna information är sådan information som Betsson AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lag om värdepappersmarknaden (2007:528). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 januari 2020 kl.13:00 CET.