Mika Kouki återvänder till ledningen för Bike World Oy

Report this content

Bike World Oy avslutade innevarande räkenskapsår med vinst och ökade omsättningen till 28 miljoner euro. Med pandemin blev fritiden ännu viktigare och mer privat. Kunderna investerade mer i sin fritid än tidigare – vilket gav möjlighet till mer rörelsefrihet och upplevelser. Bike & Boat World – kedjan, som är Finlands största butik för fritidsmaskiner, erbjuder ett pålitligt och hållbart partnerskap för sina kunder. Bike World Oy startade sin verksamhet 1991 och fyllde därmed 30 år i år.

Mika Kouki återvänder till ledningen för Bike World Oy 4.10.2021.

Mika har jobbat i den 116 år gamla Otto Brandt koncernen sedan 1991, och ibland sökt erfarenhet utanför huset. Mika har lång erfarenhet inom ledning och är en utmärkt lots för tillväxten av Bike & Boat Wold. De senaste åren har Mika arbetat för XO Boats Oy, där han ledde båtförsäljning och export.

”Mika Koukis erfarenhet och mångsidiga kunskap inom branschen ger utmärkta utgångspunkter för att leda Bike World's verksamhet och genomföra strategin. Vi tror att under hans ledning kommer Bike World att växa och utvecklas ytterligare i vår försäljnings- och serviceorganisation”.

Koncernchef Markku Hämäläinen

”Det är en ära att få återvända till Bike World! Känns som att återvända hem. Otto Brandt koncernen är ett stabilt, framgångsrikt och värdebaserat familjeföretag. Bike & Boat World - kedjan är den största aktören i sin bransch, vars tillväxt de senaste åren har varit övertygande.

Jag är mycket ivrig över att vara tillbaka i företaget i dessa intressanta tider. Jag tror att mina egna erfarenheter kommer att stärka utvecklingen av Bike World, jag ser fram emot att komma tillbaka ”!

Verkställande direktör Mika Kouki

YHTEYSTIEDOT