BIMobject presenterar stora produktnyheter för en snabbare digitalisering av byggindustrin

Bolaget visar upp en smartare sökmotor, nästa generation av analysverktyg och flera andra viktiga uppgraderingar till molntjänsten BIMobject® Cloud på BIMobject LIVE 2020, digitaliseringskonferensen för den europeiska byggindustrin.

Enligt World Green Building Council står byggnader och nybyggnation för 39% av världens koldioxidutsläpp1. Även om den största tillväxten sker i utvecklingsländer finns det ett stort behov av digitalisering för att underlätta byggandet av billiga, högkvalitativa och energieffektiva byggnader överallt.

Med över 1,8 miljoner registrerade användare och mer än 1.600 anslutna tillverkare av byggprodukter är BIMobject.com redan världens största bibliotek för arkitekter, ingenjörer och byggbolag som använder Building Information Modeling (BIM)”, säger Carl Silbersky, VD BIMobject. “Men vårt mål att koppla ihop hela byggindustrin återstår. Nu gör vi det ännu enklare för fler slutanvändare och tillverkare att börja använda BIM”.

Produktnyheterna som presenteras på BIMobject LIVE 2020 inkluderar bl.a.:

• En smartare sökmotor på www.bimobject.com, som gör det enklare och snabbare för användare att hitta rätt objekt till sitt projekt.

• Nästa generation av BIManalytics®, BIMobjects analysverktyg för tillverkare av byggprodukter, som ger detaljerad kunskap om den globala efterfrågan på deras produkter.

• Flera uppdateringar till BIMobject® Cloud som gör det snabbare och enklare att publicera nya produktkataloger, vilket underlättar för fler tillverkare att ansluta sig till plattformen.

BIMobject LIVE 2020 arrangeras på Malmö Live 2 - 3 mars och kommer också att sändas via BIMobjects officiella YouTube-kanal och Twitter-konto.

Källa: “2019 Global Status Report for Buildings and Construction”, World Green Building Council, www.worldgbc.org

David Kullander – Chief Marketing Officer
Tel. +46 702 98 98 99
E-mail: david.kullander@bimobject.com

Om BIMobject-koncernen

BIMobject är ett ledande globalt IT-företag som ligger i framkanten av byggindustrins digitalisering.

BIMobject erbjuder molnbaserade plattformar med över 1.600 tillverkare som tillgängliggör digital produktinformation. Runt de molnbaserade plattformarna, som idag har över 1,8 miljoner användare, erbjuder BIMobject ett antal lösningar riktade mot tillverkare, fastighetsägare, arkitekter och designers, byggföretag samt handeln. BIMobject grundades 2011, verkar i 20 länder och har över 200 anställda. Per den 31 december 2019 uppgick nettoomsättningen till 134 MSEK, rullande 12 månader.

BIMobject handlas på Nasdaq First North under ticker: BIM. BIMobjects Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca, +46-8-528 00 399.

www.bimobject.com