Årsstämma i Oniva Online Group Europe AB (publ) hölls den 8 maj 2014

Stämman fastställde årsredovisningen för 2013 och beslutade att ingen utdelning skall ske. Ansvarsfrihet beviljades för styrelseledamöter och verkställande direktör för verksamhetsåret 2013.

Till ny styrelse för tiden intell dess att årsstämman 2015 hållits valdes Åke Eriksson (omval), Manfred Aronsson (omval), Carl-Magnus Hallberg (omval), Victoria Dexback (nyval), Cecilia Lager (nyval) och Peter Kopelman (nyval). Peter Kopelman valdes till styrelsens ordförande. Enligt förslaget valdes även Grant Thornton till bolagets revisor.

Stämman beslutade att styrelsearvode skall utgå med 700.000 kronor, varav 200.000 kronor till styrelsens ordförande och 100.000 kronor vardera till övriga ledamöter.

Stämman antog av valberedningen föreslagna principer för utseende av valberedning samt av styrelsen föreslagna riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare.

Årsstämman beslöt slutligen i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, besluta om nyemission av aktier, emission av teckningsoptioner och konvertibler, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet, som skall kunna användas för att genomföra eller finansiera förvärv, är begränsat till totalt motsvarande 1.300.000 aktier.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringAdwordssociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har ca 211 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com