Cabom ökar sin omsättning och fortsätter sitt samarbete med Getupdated Internet Marketing

Samarbetet mellan Internetmarknadsföringsföretaget Getupdated och postorderföretaget Cabom har på ett års tid utmynnat i en tillväxt på hela 25% för Cabom.

Att placera sig högt i sökmotorerna ökar förtroendet för varumärket och resulterar ofta i fler affärer för företaget. Idag är Google den plats online där man ofta tar första steget till en affär, därför blir det allt viktigare att placera sig före sina konkurrenter i det organiska sökresultatet.” Säger Tommy Ståhl, försäljningschef Getupdated Internet Marketing.

Getupdated har fått ett fortsatt förtroende från Cabom att under ytterligare ett år arbeta vidare med deras sökmotoroptimering. I första hand kommer fokus vara att ta fram statistik och göra löpande analyser för att kunna styra insatserna till där mest effekt kan ges inför kommande år för fortsatt ökad omsättning för Cabom.

”Sökmotorsoptimering bygger ju som bekant på ett långsiktigt arbete och även om 1år låter som en lång tid så tar det tid att köra ihop två företags sätt att arbeta i kombination med att både grundarbetet och olika former av analyser är väldigt tidskrävande. Nu kommer vi ha ett år med betydligt mer "finputsande" och detaljjusteringar - slutmålet är ju fortfarande att bli 1:a i klassen och där tror vi Getupdated kan fortsatt vara en mycket viktig pusselbit för att uppnå detta” säger Jonas Wallenius, VD på Cabom.

Tommy Ståhl, Försäljningschef Getupdated Internet Marketing AB
08-410 96 100 / 070-000 94 95
tommy.stahl@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 140 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.