• Binero Group AB/

Den 26 oktober 2012 hölls extra bolagsstämma i Getupdated Internet Marketing AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades.

• Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 7 avseende minskning av aktiekapitalet.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 8 avseende ändring av bolagsordningen.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 9 om förvärv av Crystone genom apport.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 10 avseende nyemission med företrädesrätt för aktieägarna genom utgivande av högst 227.077.632 nya aktier.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 11 avseende riktad nyemission om högst 55.507.867 nya aktier.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 12 avseende riktad nyemission om högst 99 aktier för att möjliggöra sammanläggning.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 13 om sammanläggning av aktier (s.k. omvänd split) inklusive ändring av bolagsordningen. Bolaget kommer genom ett pressmeddelande att kommunicera avstämningsdag avseende sammanläggningen.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 14 om emission av teckningsoptioner.
  • Stämman beslutade att för närvarande inte ändra namn på bolaget enligt Punkt 15.
  • Stämman beslutade att antaga styrelsens förslag enligt Punkt 16 att till ny styrelseledamot välja advokat Magnus Hybbinette.
  • Det noterades till protokollet att alla beslut fattats enhälligt.
  • Närvarande aktieägare representerade 37,51 % av rösterna i Bolaget.

Urban Johansson, VD och koncernchef Getupdated Internet Marketing AB

urban.johansson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.