EXTRA BOLAGSSTÄMMA I GETUPDATED INTERNET MARKETING AB (PUBL)

Aktieägarna i Getupdated Internet Marketing AB (publ), org. nr 556264-3022, kallas härmed till extra bolagsstämma torsdag den 3 januari 2013 kl. 16.00 i bolagets lokaler på Lindhagensgatan 126, 5 tr i Stockholm.

Deltagande vid extra bolagsstämman

Rätt att delta vid extra bolagsstämman har den aktieägare som är införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per torsdag den 27 december 2012 och som anmält sitt deltagande till bolaget senast torsdag den 27 december 2012, helst före kl. 16.00. Anmälan skall göras per brev till Getupdated Internet Marketing AB (publ), Att: Malin Sjölander, Lindhagensgatan 126, 112 51 Stockholm eller per e-post till receptionen@getupdated.com. Vid anmälan skall namn/firma, person-/organisationsnummer, aktieinnehav, adress, telefonnummer dagtid och uppgift om eventuella biträden samt i förekommande fall uppgift om ställföreträdare uppges.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken för att ha rätt att delta vid extra bolagsstämman. Sådan inregistrering bör begäras hos förvaltaren i god tid före torsdag den 27 december 2012 för att inregistrering skall vara verkställd per torsdag den 27 december 2012.

Aktieägare som inte personligen kan närvara vid extra bolagsstämman får utse ett eller flera ombud. Aktieägare skall i så fall utfärda en skriftlig, daterad och undertecknad fullmakt för varje ombud. Om fler än ett ombud utses skall respektive fullmakt även innehålla uppgift om vilken andel av aktierna ombudet företräder. Fullmakt i original skall medtas till extra bolagsstämman. Den som företräder juridisk person skall även medta kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandlingar som utvisar behöriga firmatecknare.

Förslag till dagordning

1. Öppnande av stämman
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordning
  5. Val av en eller två justeringmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Ändring av bolagsordningen – antagande av ny firma
  8. Val av styrelse
  9. Stämmans avslutande

Ändring av bolagsordningen – antagande av ny firma (punkt 7)

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar att anta den nya firman " Oniva Online Group Europe AB ".

Val av styrelse (punkt 8)

Styrelsen föreslår att till nya styrelseledamöter välja Manfred Aronsson samt Jan Dahlvist.

Övrigt

Fullständiga förslag till beslut m.m. kommer att hållas tillgängliga hos bolaget senast två veckor före stämman. Handlingarna kommer även att hållas tillgängliga på bolagets hemsida www.getupdated.com under samma period. Kopior på handlingarna kommer att, utan kostnad, översändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Aktieägarna informeras om sin rätt att begära upplysningar vid stämman avseende förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen

* * * * * *

Stockholm i december 2012