EXTRA BOLAGSSTÄMMA I GETUPDATED INTERNET MARKETING AB (PUBL), UNDER NAMNÄNDRING TILL ONLINE GROUP

Aktieägarna i Getupdated Internet Marketing AB (publ), org. nr 556264-3022, kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 12 februari 2013 kl. 16.00 i bolagets lokaler på Lindhagensgatan 126, 5 tr i Stockholm.

Deltagande vid extra bolagsstämman

Aktieägare som önskar delta vid bolagsstämman skall dels vara upptagen i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per onsdagen den 6 februari 2013, dels anmäla sin avsikt att delta i bolagsstämman till bolaget senast onsdagen den 6 februari 2013, helst före kl. 16.00. Anmälan skall göras per brev till Getupdated Internet Marketing AB (publ), Att: Malin Sjölander, Lindhagensgatan 126, 112 51 Stockholm eller per e-post till ir@onlinegroup.com. Vid anmälan skall namn/firma, person-/organisationsnummer, aktieinnehav, adress, telefonnummer dagtid och uppgift om eventuella biträden samt i förekommande fall uppgift om ställföreträdare uppges.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken för att ha rätt att delta vid extra bolagsstämman. Sådan inregistrering bör begäras hos förvaltaren i god tid före onsdagen den 6 februari 2013.

Aktieägare som inte personligen kan närvara vid extra bolagsstämman får utse ett eller flera ombud. Aktieägare skall i så fall utfärda en skriftlig, daterad och undertecknad fullmakt för varje ombud. Om fler än ett ombud utses skall respektive fullmakt även innehålla uppgift om vilken andel av aktierna ombudet företräder. Fullmakt i original skall medtas till extra bolagsstämman. Den som företräder juridisk person skall även medta kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandlingar som utvisar behöriga firmatecknare.

Förslag till dagordning

1. Öppnande av stämman
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordning
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Upphävande av beslut om sammanläggning inklusive ändring av bolagsordningen
  8. Ändring av villkor för teckningsoptioner
  9. Nyemission med anledning av budet på Servage
  10. Sammanläggning av aktier inklusive ändring av bolagsordningen
  11. Stämmans avslutande

Upphävande av beslut om sammanläggning inklusive ändring av bolagsordningen (punkt 7)

På extra bolagstämma den 26 oktober 2012 fattades beslut att genomföra en sammanläggning av bolagets aktier 1:100 och som en del därav en ändring av bolagsordningen varvid gränserna för antal aktier ändrades (§ 13 i protokollet från den extra bolagsstämman). Styrelsen bemyndigades att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen. Beslutet har ännu ej verkställts.

Punkt 9 på dagordningen avser en nyemission av aktier riktad till aktieägarna i Servage AB (publ) avsedda som vederlag i det pågående offentliga uppköpserbjudandet. Med syfte att förenkla den tekniska hanteringen av erbjudandet har styrelsen ansett det lämpligt att sammanläggningen verkställas först efter det att erbjudandet genomförts. Styrelsen föreslår därför att det tidigare beslutet om sammanläggning upphävs och att motsvarande beslut fattas på nytt efter beslutet om nyemission avseende vederlagsaktierna.

För giltigt beslut erfordras att stämmans beslut biträds av aktieägare med minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

Ändring av villkor för teckningsoptioner (punkt 8)

På bolagsstämman den 26 oktober 2012 beslutades, efter beslutet om sammanläggning och således baserat på kvotvärdet efter sammanläggningen, även att emittera teckningsoptioner avsedda för ett incitamentsprogram (§ 14 i protokollet från den extra bolagsstämman). Som en följd av att det tidigare beslutet om sammanläggning föreslås upphävas, föreslår styrelsen som en följdändring att villkoren för teckningsoptionerna ändras så att villkoren baseras på kvotvärdet före sammanläggningen.

Nyemission med anledning av budet på Servage (punkt 9)

Med anledning av det offentliga uppköpserbjudande som lämnats avseende förvärv av samtliga aktier i Servage AB föreslår styrelsen att bolagsstämman beslutar om nyemission av högst 117.905.200 nya aktier. Teckningsberättigade skall vara aktieägarna i Servage AB, utöver Getupdated, i enlighet med det lämnade erbjudandet med rätt och skyldighet att tillskjuta aktierna i Servage AB som apportegendom, varvid för trettiofem (35) nya aktier i Getupdated skall tillskjutas en (1) befintlig aktie av serie A eller serie B i Servage AB. Vid full anslutning kan Getupdateds aktiekapital öka med högst 23.581.040 kronor.

Sammanläggning av aktier inklusive ändring av bolagsordningen (punkt 10)

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om en sammanläggning av Bolagets aktier (s.k. omvänd split) 1:100. Beslutet innebär att etthundra (100) gamla aktier sammanläggs till en (1) ny aktie. Aktiens kvotvärde kommer efter sammanläggningen att vara 20 kronor mot tidigare 0,20 kronor. Styrelsen föreslås bemyndigas att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen.

Vattenormen AB har åtagit sig att till de aktieägare vars innehav inte är jämnt delbart med 100, utan ersättning, tillskjuta det antal aktier som krävs för att uppnå ett innehav jämnt delbart med 100.

För att genomföra sammanläggningen, och för att skapa flexibilitet, föreslår styrelsen att bolagsordningen ändras enligt följande:

§ 4 skall lyda: "Aktiekapitalet skall utgöra lägst 80 000 000 kronor och högst 320 000 000 kronor"

§ 5 skall lyda: "Antalet aktier skall vara lägst 4.000.000 och högst 16.000.000."

Övrigt

Vid bolagsstämman har aktieägare rätt att begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören i enlighet med 7 kapitlet 32 § aktiebolagslagen.

Fullständiga förslag till beslut m.m. kommer att hållas tillgängliga hos bolaget senast två veckor före stämman och fullmaktsformulär senast tre veckor före stämman. Handlingarna kommer även att hållas tillgängliga på bolagets hemsida www.onlinegroup.com under samma period. Kopior på handlingarna kommer att, utan kostnad, översändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.

* * * * * *

Stockholm i januari 2013

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@getupdated.com