Firstdate utökar samarbetet med Getupdated Affiliator

Firstdate har varit kund i Getupdateds affiliatenätverk Affiliator i Norden sedan 2009. Nu utökas samarbetet med Getupdated.

Under 2010 investerade Firstdate över 5 miljoner kronor i Getupdateds affiliatenätverk och deras målsättning för 2011 är att fördubbla investeringen till 10 miljoner kronor.

- Vi är otroligt glada över att Firstdate har valt att utöka sin satsning på affiliatemarknadsföring med vår hjälp. Det känns extra roligt för mig då jag precis tillträtt som produktchef för Affilitor. Att vi har lyckas leverera så goda resultat till Firstdate beror till stor del på ett nära samarbete mellan kund och förläggare. Många andra affiliatenätverk lägger bara upp sina program och kampanjer i sina nätverk medan vi arbetar aktivt för att alla parter ska gå med vinst, säger Daniel Nordh produktchef på Getupdated.

Om Affiliator
Affiliator har funnits på den svenska marknaden sedan 2006 och är ett av Sverige största affiliatenätverk i antal publishers (Affiliates) och har över 18.000 publishers och cirka 80 annonsörer (kunder). Affiliator har alltid fokuserat på att skapa långsiktiga och lönsamma program/kampanjer mellan alla parter. Nätverket/systemet fungerar på så sätt att annonsörerna erbjuder en provision till de publishers som är anslutna till deras program. Dessa publishers lägger upp annonser på deras hemsida, blogg eller på andra digitala marknadskanaler. När de sedan levererar klick, ny kund/försäljning eller ett lead/medlem till annonsören erhåller de en förutbestämd provision och Affiliator tar även en viss procent i förtjänst.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Daniel Nordh, Affiliator Manager Getupdated Sverige AB
daniel.nordh@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.