Förtydligan av tidigare PR från Oniva Online Group

På grund av frågor från marknaden vill vi härmed förtydliga den tidigare pressrelease från idag kl 10.30 angående Online Groups enskilt största kundaffär någonsin avseende SEO-tjänster.

Det totala ordervärdet under den första tolvmånadersperioden beräknas av FCR Media att uppgå till 70-80 MSEK, varav Online Groups andel är 50%, dvs 35-40 MSEK.  Online Group valde att inte specificera sitt värde av ordern i detta läge, eftersom bolaget inte justerade upp tidigare offentliggjord prognos.  Detta klargörande krävs av bolagets certified advisor samt Nasdaq OMX i enlighet med gällande regelverk.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringAdwordssociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har ca 211 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com