• Binero Group AB/

Getupdated: Publicering av prospekt avseende företrädesemission samt sammandrag av viss information i prospektet

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller inom USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Styrelsen för Getupdated Internet Marketing AB (publ) (nedan "Getupdated" eller "Bolaget") har upprättat ett prospekt med anledning av den beslutade och tidigare offentliggjorda nyemissionen med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Prospektet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet innehåller viss information som Bolaget inte tidigare har offentliggjort, bl.a innehåller revisorns granskningsberättelse ett uttalande som inte har ett standardinnehåll. I prospektet redogörs för:

• Getupdated-koncernens eget kapital och nettoskuldsättning per den 31 januari 2011. Eget kapital uppgick till ca 188,5 MSEK och nettoskuldsättningen uppgick till ca 61,0 MSEK, se sid. 31 i prospektet.
  • Förlängning av kredit om 20 MSEK till Getupdateds dotterbolag Just Search Limited, se sid. 41 i prospektet.
  • Räkenskaper 2008-2010 enligt förändrad redovisningsprincip inklusive notapparat, se sid. 46-64 i prospektet.
  • Granskningsberättelse avseende omarbetade historiska finansiella rapporter 2008-2010, se sid. 65-66 i prospektet. Granskningsberättelsen har inte ett standardinnehåll och inkluderas också i sin helhet i detta pressmeddelande som Bilaga 1.

Tillhandahållande av prospekt
Prospektet finns bland annat tillgängligt på www.getupdated.se och www.penser.se. Prospektet kan även fr.o.m. den 7 april erhållas i tryckt form kostnadsfritt från Getupdated Internet Marketing AB, Brahegatan 10, 114 37 Stockholm, tel: 08-410 96 100 eller e-post: ir@getupdated.com alternativt från Erik Penser Bankaktiebolag, tel: 08-463 80 00 eller e-post: emission@penser.se.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
paul.yates@getupdated.com

Detta är Getupdated Internet Marketing:
Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.

Bilaga 1

Granskningsberättelse

Till
Styrelsen i Getupdated Internet Marketing AB (publ)
Org.nr. 556264-3022

Revisors rapport avseende omarbetade historiska finansiella rapporter

Vi har granskat de finansiella rapporterna för den koncern i vilken Getupdated Internet Marketing AB (publ) är moderbolag, på sidorna 46-64 som omfattar koncernbalansräkningarna per den 31 december 2008, 31 december 2009 och 31 december 2010 och koncernrapporterna över totalresultat, kassaflödesanalyserna och koncernens redogörelser för förändringar i eget kapital för dessa år samt ett sammandrag av koncernens väsentliga redovisningsprinciper och andra tilläggsupplysningar.

Styrelsens och verkställande direktörens ansvar för de finansiella rapporterna
Styrelsen och verkställande direktören ansvarar för att de finansiella rapporterna tas fram och presenteras på ett rättvisande sätt i enlighet med de internationella redovisningsstandarderna IFRS såsom de antagits av EU och enligt kraven i prospektdirektivet för införande av prospektförordningen 809/2004/EG. Denna skyldighet innefattar utformning, införande och upprätthållande av intern kontroll som är relevant för att ta fram och på rättvisande sätt presentera de finansiella rapporterna utan väsentliga felaktigheter, oavsett om de beror på oegentligheter eller fel.

Revisorns ansvar
Vårt ansvar är att uttala oss om de finansiella rapporterna på grundval av vår revision. Vi har utfört vår revision i enlighet med Far:s rekommendation RevR 5 Granskning av prospekt. Det innebär att vi följer etiska regler och har planerat och genomfört revisionen för att med hög men inte absolut säkerhet försäkra oss om att de finansiella rapporterna inte innehåller några väsentliga felaktigheter.

En revision i enlighet med Far:s rekommendation RevR 5 Granskning av prospekt innebär att utföra granskningsåtgärder för att få revisionsbevis som bestyrker belopp och upplysningar i de finansiella rapporterna. De valda granskningsåtgärderna baseras på vår bedömning av risk för väsentliga felaktigheter i de finansiella rapporterna oavsett om de beror på oegentligheter eller fel. Vid riskbedömningen överväger vi den interna kontroll som är relevant för bolagets framtagande och presentation av de finansiella rapporterna som en grund för att utforma de revisionsåtgärder som är tillämpliga under dessa omständigheter men inte för att göra ett uttalande om effektiviteten i bolagets interna kontroll. En revision innebär också att utvärdera tillämpligheten av använda redovisningsprinciper och rimligheten i de betydelsefulla uppskattningar som styrelsen och verkställande direktören gjort samt att utvärdera den samlade presentationen i de finansiella rapporterna.

Vi anser att erhållna revisionsbevis är tillräckliga och ändamålsenliga som underlag för vårt uttalande.

Uttalande
I balansräkningen per 2010-12-31 redovisas immateriella tillgångar, i huvudsak hänförbart till goodwill, med ett belopp om 274 MSEK. Styrelsen har prövat om nedskrivningsbehov föreligger genom att beräkna ett nyttjandevärde i enlighet med IAS 36 och har bekräftat att något nedskrivningsbehov inte föreligger. En sådan bedömning baseras till stora delar på ett antal antaganden om framtiden såsom framtida tillväxt, lönsamhet och kassaflöden, vilka inte är möjliga att verifiera i en revision då de berör framtidsinriktad information. Detta innebär att bolagets prognoser om framtida kassaflöden är svårbedömbara och om positiva kassaflöden inte skulle infrias kan detta förhållande komma att väsentligen påverka värdet av redovisad goodwill negativt.

Vi anser att de finansiella rapporterna med undantag för den osäkerhet som föreligger beträffande redovisad goodwill och som beskrivs ovan, ger en rättvisande bild i enlighet med de internationella redovisningsstandarderna IFRS såsom de antagits av EU av koncernens, i vilken Getupdated Internet Marketing AB (publ) är moderbolag, ställning per den 31 december 2008, 31 december 2009 och 31 december 2010 och resultat, redogörelse för förändringar i eget kapital och kassaflöde för dessa år.

Utan att det påverkar vårt uttalande vill vi fästa uppmärksamhet på det som framgår av prospektet, att likviditeten är ansträngd. För att stärka den finansiella ställningen har ett antal åtgärder vidtagits vilka framgår av prospektet. Styrelsen har också upprättat prognoser om framtida kassaflöden som grund för bedömning av koncernens förmåga att finansiera sin framtida verksamhet. Det ligger i sakens natur att prognoser om framtida kassaflöden innehåller ett mått av osäkerhet varför det inte kan uteslutas att ytterligare kapitalbehov kan komma att uppstå.

Stockholm den 4 april 2011

Ernst & Young AB

Björn Grundvall                                                                                                          Alexander Hagberg
                                       Auktoriserad revisor                                                                                                   Auktoriserad revisor