Getupdated etablerar Just Search i Irland och öppnar försäljningskontor i Dublin

Getupdated expanderar verksamheten till Irland och öppnar ett försäljningskontor i Dublin under varumärket Just Search. Därmed erbjuds den irländska marknaden en komplett, lokalt anpassad uppsättning av Just Search tjänster inom internetmarknadsföring och sökoptimering. Lanseringen är nästa steg i koncernens europeiska tillväxtstrategi och följer efter den nyligen presenterade lanseringen i Frankrike.

"Just Search har visat konkurrenskraft och förmåga att växa genom en hel konjunkturcykel. Nu tar vi konceptet till nya marknader där vi ser stark kundefterfrågan och relativt låga etableringskostnader", kommenterar Getupdateds vd Paul Yates. Getupdated ser en stark efterfrågan på koncernens tjänster inom internetmarknadsföring och sökoptimering i hela Europa. Koncernens expansion i Europa sker under varumärket Just Search. Lanseringen av Just Search Ireland och den nyligen presenterade förändringen då koncernens franska verksamhet samlades under varumärket Just Search syftar båda till att utveckla koncernens affär i Europa. Just Search brittiska verksamhet har haft god framgång och har idag 650 kunder. Motsvarande tjänster erbjuds nu i Irland. Just Search i Storbritannien har visat förmåga att växa med lönsamhet, och erfarenheterna från den brittiska verksamheten kommer nu att tillämpas på Just Search i Irland. Det nya kontoret i Dublin kommer att ledas av nyutnämnde vd:n Justin Yates, medgrundare till Just Search. Etableringen innebär ett begränsat finansiellt åtagande för Getupdatedkoncernen. Planen är att verksamheten ska växa organiskt med ytterligare rekryteringar under året allteftersom försäljningsutvecklingen så medger. En ny, lokalt anpassad webbplats publiceras på www.justsearch.ie "Irland är idag en marknad som bär stora likheter med Storbritannien vid tiden då Just Search först lanserades. Det ger oss motsvarande möjligheter att dominera den irländska marknaden. I Dublin är många stora varumärken baserade vilket gör storföretagen till en viktig målgrupp", kommenterar Justin Yates, nyutnämnd vd i Just Search Ireland.