Getupdated etablerar Just Search i Italien och öppnar försäljningskontor i Rom

Getupdated expanderar verksamheten till Italien och öppnar ett försäljningskontor i Rom under varumärket Just Search. Därmed erbjuds den italienska marknaden en komplett, lokalt anpassad uppsättning av Just Search:s tjänster inom internetmarknadsföring och sökoptimering. Lanseringen innebär nästa steg i koncernens europeiska tillväxtstrategi.

"Marknaden i Italien har många likheter med Irland där vi gjorde en lyckad etablering tidigare i år. Nu tar vi konceptet till ännu en ny marknad där vi ser stark kundefterfrågan och relativt låga etableringskostnader", kommenterar Getupdateds vd Paul Yates.

Getupdated möter i hela Europa stark efterfrågan på koncernens tjänster inom internetmarknadsföring och sökoptimering. Koncernens expansion i Europa sker under varumärket Just Search. Lanseringen av Just Search Italy är ett steg mot fortsatt expansion av koncernens verksamhet i Europa.

Just Search:s tjänsteerbjudande har tagits emot väl på marknaden och idag har bolaget över 650 aktiva kunder. Motsvarande tjänster har anpassats till det italienska språket och ska nu erbjudas kunder i Italien. Just Search i Storbritannien har visat förmåga att växa med lönsamhet, och erfarenheterna från den brittiska verksamheten kommer nu att tillämpas på Just Search i Italien.

Det nya kontoret i Rom kommer att ledas av nyutnämnde chefen Niklas Lindahl som är bosatt i Rom. Etableringen innebär ett begränsat finansiellt åtagande för Getupdatedkoncernen. Planen är att verksamheten ska växa organiskt med ytterligare rekryteringar under året när försäljningsutvecklingen så medger. En ny, lokalt anpassad webbplats kommer att publiceras på www.justsearch.it inom de närmaste veckorna.

"Min uppfattning är att marknaden i Italien bär stora likheter med Storbritannien och Irland, vilket ger oss möjlighet att få samma dominerande position på den italienska marknaden som vi har i Storbritannien”, kommenterar Paul Yates.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.