Getupdated får i uppdrag att genomföra  Elkedjans strategi för internetmarknadsföring

​Elkedjan har valt Getupdated till strategisk partner inom internetmarknadsföring. Samarbetet har redan inletts med sökrådgivning och en strategi för internetmarknadsföring har utarbetats. Nu har Getupdated fått uppdraget att genomföra strategin som omfattar sökordsannonsering, sökmotoroptimering och lokal anpassning för Elkedjans butiker. Getupdated ska även vidareutveckla Elkedjans webbplats.

"Elkedjan har ett helhetsperspektiv på internets roll i marknadsföringen. De förstår värdet av att integrera webbplatsen och sökmarknadsföringen med butikernas verksamhet. Det är just ett sådant uppdrag där Getupdated kan erbjuda maximal kundnytta", kommenterar Getupdateds vd Paul Yates.

Getupdated hjälper sedan tidigare Elkedjan med sökrådgivning. Nu utökas samarbetet till att genomföra en komplett strategi för internetmarknadsföring. Samarbetet kommer nu att omfatta sökrådgivning, sökordsannonsering och sökmotoroptimering.

Men sökmarknadsföringen genomförs inte som en isolerad tjänst till Elkedjan. Därutöver har Getupdateds helägda dotterbolag Circuit även fått i uppdrag att uppgradera webbplatsens plattform till EPiServer CMS 6. Projektet kommer även innebära en viss vidareutveckling samt uppfräschning av webbplatsen. Med Circuits hjälp och med EPiServer CMS 6 som plattform får Elkedjan utökade möjligheter till mätning av aktiviteter på webbplatsen, vilket ytterligare ökar synligheten i sökmedia. Elkedjan får också tydligare och bättre presentation av Elkedjans erbjudande.

"Elkedjan levererar kunskap tillsammans med marknadens bästa produkter inom vitvaror, hem-el och belysning. Dessutom har vi ca 1 400 elektriker inom gruppen, proffs inom elinstallationer. Ett viktigt mål är att underlätta kundernas kontakt med de enskilda elinstallationsföretagen och butikerna genom att öka butikernas synlighet och tillgänglighet lokalt. På så sätt kan Internet driva kunder och affärer till våra butiker", säger Jan-Olof Ekman, marknadschef på Elkedjan.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: 44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Peter Eriksson, försäljningschef i Getupdated Internet Marketing AB
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com.