Getupdated fördjupar sökmotoroptimeringsarbetet med Shirtstore

Getupdated, ett av Europas ledande bolag inom internetmarknadsföring, fördjupar nu samarbetet med Shirtstore och kommer hjälpa dem med sökmotoroptimeringen även i Danmark, Finland och Norge. Shirtstore är en av Nordens mest besökta klädbutik på nätet. Shirtstores kläder är till stor del unika då 90% av deras kläddesign sker inhouse.

Getupdated kommer hjälpa Shirtstore att bibehålla och förbättra nuvarande placeringar på Google genom sökmotoroptimering på den svenska, finska, norska och danska marknaden. Klädbranschen är en extremt konkurrensutsatt bransch, vilket gör att det krävs kontinuerligt arbete och övervakning för att fortsätta ligga i framkant på Google. Genom en högre närvaro på Google kommer Shirtstore öka trafiken till sina webbsidor som i sin tur leder till högre försäljning.

Peo Olsson, ägare och grundare av Shirtstore, säger: “Jag började samarbeta med MI Group (som senare blev uppköpta av Getupdated) för många år sedan, jag har hela tiden varit nöjd med samarbetet och Getupdated har levererat vad som utlovats, till och med lite till. När vi nu ville skriva ett nytt avtal var det självklart att Getupdated skulle få förfrågan först.

Framför allt är det våra utländska marknader (Norge, Finland och Danmark) som behöver förstärka sin närvaro i sökmotorerna. När det gäller den svenska marknaden förväntar jag mig att vi ska behålla de höga placeringarna vi har idag.”

För mer information, kontakta:
Mikael Haraldsson, Regionschef, Getupdated Internet Marketing AB
46 (0)735 20 42 41
mikael.haraldsson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbpublicering, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.