Getupdated förlänger teckningstiden för nyemissionen till den 6 december

Styrelsen i Getupdated har beslutat att förlänga teckningstiden i bolagets pågående nyemission till och med torsdag den 6 december, från tidigare 29 november. Bakgrunden är att Getupdateds företrädesemisson om 45 MSEK är fulltecknad. Bolagets VD Urban Johansson skall under den närmaste veckan ha ett antal investerarmöten för att utnyttja den övertilldelningsoption om ytterligare 11 MSEK som finns och som medför att upp till 56 MSEK kan tillföras bolaget.

Urban Johansson, VD och koncernchef Getupdated Internet Marketing AB

urban.johansson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien och USA. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.