GETUPDATED FORTSÄTTER SIN EXPANSION OCH FÖRVÄRVAR TJUGOFEM PROCENT AV RESESAJTEN TRAVELSPEC.COM

Efter det lyckade förvärvet av onlinevideobolaget WOOSHI som nu i Juni omsatte 130.000£ under fortsatt tillväxt och mycket god lösamhet förvärvar nu Getupdated på liknande sätt tjugofem procent av resesajten Travelspec.com.

Betalningen utgörs av leverans ur egna medier motsvarande en summa om 250.000£ och med option att köpa ytterligare 26 procent upp till 51 procent av Travelspec.com mot en fastställd summa. Det speciella med resesajten Travelspec.com är att bolaget utvecklat en algoritm som tar resekunden från dörr till dörr oavsett var i världen kunden vill resa och dessutom på det mest kostnadseffektiva sättet. Det unika är att kunden dessutom får en fullständig vägbeskrivning av hela resan inklusive färdmedel som taxi,buss, flyg osv.

Med denna affär stärker Getupdated ytterligare sitt breda helhetserbjudande av innovativa onlinetjänster och självklart stärker detta bolagets strävan att bli den ledande aktören inom detta område.

Urban Johansson, VD och koncernchef Getupdated Internet Marketing AB

urban.johansson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.