Getupdated har levererat medieplanering till BESAB sju år i rad.

Sedan 2007 har Getupdated, som är en del av Online Group, sett över BESAB´s medieinvesteringar i sökmedier. Ett långvarigt samarbete som har skapat en stark relation och möjligheten för BESAB att koncentrera sig på sin egen verksamhet.

Getupdated levererar, förutom medieplanering, bland annat sökmotoroptimering till BESAB, där resultatet av ett långsiktigt arbete har genererat mycket goda resultat.

”Det är nästan omöjligt för oss att hänga med på vad som händer på nätet om vi inte får hjälp av någon som endast arbetar med onlinemarknadsföring. Dessutom är det en fördel att företaget har insikt i vår verksamhet och vilka händelser samt nya lösningar som är intressanta för oss. En av de största fördelarna är att kunna hänvisa alla försäljare som ringer, och vill att vi ska annonsera på just deras sajt, till Getupdateds medieplanering” säger Agneta Thor, Informations- & marknadssamordnare på BESAB. Agneta fortsätter ”Getupdated arbetar aktivt med våra sökord och just nu ligger 83% av våra utvalda sökord topp 3, vilket vi är mycket nöjda med”.

BESAB grundades 1956 och erbjuder specialservice inom berg, betong och grund.

”Vi är väldigt stolta och tacksamma för att BESAB har valt att samarbeta med oss under dessa sju år och vi hoppas självklart att de kommer ge oss fortsatt förtroende många år framöver” säger Sara Sigge, produktchef för medieplanering på Getupdated.

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Internetmarknadsföring. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbpublicering, medieplanering, affiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com