Getupdated Internet Marketing AB (publ): Bolagsstämmokommuniké

Getupdated Internet Marketing AB (publ), org. nr. 556264-3022, höll den 12 maj 2011 årsstämma varvid i huvudsak fattades följande beslut:

• Årsredovisningen fastställdes.
• Styrelse och verkställande direktör beviljades ansvarsfrihet.
• Sittande styrelse omvaldes.
• Styrelsearvoden per person är oförändrade sedan föregående år, d.v.s. totalt skall arvode utgå med 200.000 kronor, varav Paul Cheetham och Anders Waltner erhåller 100.000 kronor vardera. Till övriga ledamöter skall inget arvode utgå.
• Det noteras att revisorns mandatperiod inte löpt ut. Arvode till revisorn beslutades utgå enligt löpande fastställd räkning.
• Föreslagna principer för utseende av valberedning fastställdes.
• Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare antogs i enlighet med förslaget i kallelsen.
• Ny bolagsordning antogs med ändrade kallelseregler i enlighet med styrelsens förslag.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: 44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.