Getupdated ökar New Wave Mode:s placeringar på Google

Getupdated, ett av Europas ledande bolag inom internetmarknadsföring, påbörjade samarbetet med New Wave Mode för några månader sedan. Redan nu ser man resultat och New Wave Mode har klättrat på en del viktiga sökord med hela 80 %.

New Wave Mode är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter inom profilbranschen samt sport- gåvo- och inredningssektorn. Getupdated fick uppdraget då den föregående leverantörens återkoppling inte var optimal och Getupdated visade sin kunskap genom att regelbundet sända rankingrapporter till New Wave Mode trots att de i detta läge än inte var kunder.

Fredrik Zander på New Wave Mode AB säger: Sådan ihärdighet som Getupdated visade måste belönas varför vi valde att byta leverantör. Vi är glada över att Getupdated nu driver vår externa sökmotoroptimering. Totalt sett så är marknadsföring online ännu inte vår primära media, men vi utvecklas och det känns bra att ha Getupdated som partner på resan.

Sökmotoroptimeringen är en viktig grundkomponent och det är svårt att uppnå toppresultat med interna resurser. Oavsett vad man kan göra internt så ska det finnas tid och resurser. Vi upplever att samarbetet med Getupdated fungerar bra och de levererar både rapporter och rekommendationer regelbundet. Vi ser också en positiv utveckling vilket är tryggt.

Paul Yates säger: Målet är att nå topp tio placeringar på ett antal viktiga sökord. Vi kommer att fortsätta optimera sidan som är skapad för New Wave Mode:s återförsäljare. Vi ska säkerställa att de uppfattas som ett kvalitetsalternativ på sin marknad.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.