Getupdated stärker HomeMaid genom utökad internetsatsning

Getupdated utökar nu sitt samarbete med företaget HomeMaid som är en av Sveriges största aktörer inom hushållsnära tjänster. Samarbetet innebär att HomeMaid numer får hjälp med att investera i rätt sökmedier genom Getupdateds tjänst ”Medieplanering”.

Tidigare har HomeMaid fått hjälp med design och implementering av deras hemsida i Getupdateds publiceringsverktyg ”SEOCMS”. Därefter hjälpte Getupdated till att förbättra hemsidans synlighet för sökmotorer med hjälp av Adwords (PPC) och Sökmotoroptimering.

Att komplettera nuvarande tjänster med en skräddarsydd medieplan är ett utmärkt sätt att få företaget att bli synligt i fler olika sökmedier. Rörligheten är snabb på marknaden inom sökmarknadsföring och vi på Getupdated utvärderar därför ständigt nya kanaler och lotsar företagen rätt bland tryckta såväl som digitala sökmedier.

Louise Wilhelmsson, marknadsassistent på Homemaid, säger:

”Vårt samarbete med Getupdated med tjänsten SEOCMS har fungerat bra tidigare då vi fått hjälp och stöd i utformningen av vår nya hemsida, funktioner och support med att optimera hemsidan.Våra kontaktpersoner hjälper oss alltid vid behov och tar en regelbunden kontakt för avstämning.Vi har därför nu valt att lägga till tjänsten ”Medieplanering” så att vi kan säkerställa att vi har en så optimal mediestrategi som möjligt och att vi når ut till vår målgrupp och nya kunder.”

Peter Winge, produktchef Medieplanering, Getupdated Internet Marketing AB
peter.winge@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.