Getupdated tecknar avsiktsförklaring om försäljning av Circuit

Getupdated Internet Marketing AB (nedan ”Getupdated” eller ”Bolaget”) har tecknat en avsiktsförklaring, ett s.k. Letter of Intent, om en överlåtelse av den konsultrörelse som bedrivs av The interactive circuit in Stockholm AB (nedan ”Circuit”). Förvärvande part är ledningen i Circuit.

Den förväntade köpeskillingen om 8 MSEK skall betalas kontant med 4 MSEK vid undertecknande av överlåtelseavtalet och resterande 4 MSEK planeras erläggas senast den 31 december 2011. Överlåtelseavtalet förväntas undertecknas i början av december 2011.

Circuit har varit ett dotterbolag i Getupdatedkoncernen sedan 2007 och erbjuder företag och organisationer att utveckla webbplatser, communities, sociala intranät och e-handel. Bolaget har idag 28 anställda. Circuits omsättning uppgick till 32 MSEK under 2010, med ett rörelseresultat om -0,6 MSEK. Den planerade avyttringen bedöms föranleda en nedskrivning av goodwill om cirka 70 MSEK.

Försäljningen är ett led i fokuseringen på vår kärnverksamhet Internetmarknadsföring (SEO). Vi ser mycket positivt på att det är management som köper rörelsen” säger Peter Eriksson, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB.

Peter Eriksson, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
08 410 96 100 / 0708 80 99 97
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster som: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.