Getupdated tecknar avsiktsförklaring om förvärv av Wooshii

Getupdated har tecknat en avsiktsförklaring om att förvärva Wooshii, ett internetvideobolag baserat i Storbritannien med 3 500 registrerade användare från hela världen som levererar videoinnehåll. I ett första steg förvärvas 25 procent av aktierna i Wooshii. Getupdated kommer att lansera och marknadsföra en integrerad ny tjänst baserad på Wooshiis expertis inom video, som ersättning för den inledande ägarandelen om 25 procent.

Förutom den första ägarandelen om 25 procent får Getupdated en option på att förvärva upp till 51 procent av aktierna, samt sedan även resten av de utestående aktierna i bolaget.

Internetvideo är ännu i sin linda, men är på väg att få avgörande betydelse för branschens framtid. Den här tjänsten är därför ett perfekt komplement till vår etablerade tjänsteportfölj. Det är ett spännande steg som visar att vi kan slå till snabbt om och när vi ser ett tillfälle att göra ett förvärv som passar in i koncernen”, kommenterar Paul Yates, koncernchef i Getupdated.

Getupdated har tecknat en avsiktsförklaring om att förvärva Wooshii, och tar därmed ett viktigt steg in på området videosök. En ny tjänst har utvecklats och kommer att integreras i tjänsteportföljen till alla Getupdateds nuvarande kunder och marknader. Förmågan att ligga i frontlinjen när det gäller teknologi för internetvideo kommer också att vara ett viktigt säljargument till nya kunder.

Den långsiktiga planen är att Getupdated förvärvar Wooshii fullt ut, och att bolaget sedan integreras i Getupdatedkoncernen.

Genom Getupdated får vi den hävstång i marknadsföringen som vi behöver för en bred kommersialisering av våra tjänster och vår unika expertis inom video”, säger Fergus Dyer-Smith på Wooshii.

Den inledande transaktionen baseras på att Getupdated tillhandahåller marknadsföringstjänster. Förvärvet fullföljs sedan i nästa steg förutsatt att Wooshii uppnår vissa finansiella mål, och då till en förutbestämd värdering.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
E-post: paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.