Getupdated utser ny försäljningschef i Sverige

Getupdated har utsett Peter Eriksson till ny försäljningschef i Sverige. Han kommer från en ledande befattning som säljchef inom Solutions på Microsoft och har i sin bakgrund flera dokumenterat framgångsrika uppdrag inom försäljning och egna företag i IT-branschen.

"Vår högsta prioritet är nu att bygga en säljorienterad organisation för att Getupdated åter ska växa med lönsamhet. Vi är glada över att vi har lyckats få in en person med sådan erkänd erfarenhet av att bygga effektiva säljteam", säger Paul Yates, Getupdateds vd. Efter ett år med svag marknadsutveckling och genomgripande strukturåtgärder är Getupdateds verksamhet nu åter positionerad för tillväxt. Kraftiga besparingsåtgärder som genomförts under året har haft effekt. De totala rörelsekostnaderna i den helägda svenska verksamheten har reducerats med cirka 55 MSEK under 2009 jämfört samma period föregående år. Getupdateds utmaning nu är att skapa försäljningstillväxt. "Jag är imponerad av engagemanget ute i organisationen liksom av styrkan i Getupdateds breda erbjudande. Det blir en positiv utmaning att sälja hela Getupdateds tjänsteutbud, och även lyfta fram det som ett helhetsåtagande inom internetmarknadsföring och sökoptimering" säger Peter Eriksson, som precis tillträtt sin befattning som försäljningschef i Sverige. Peter Eriksson är 47 år och har tidigare innehaft befattningen som Nordic Partner Manager/Account Executive på JD.Edwards, varit Partner/Founder på Eternity och haft ledande säljbefattningar på DCM och Convertex.