Getupdateds delägda bolag Wooshii är ett av de första företagen i världen med ”Google Video Ads”

Det av Getupdated delägda bolaget Wooshii har redan efter ett års verksamhet nått en uppseendeväckande positiv tillväxt. Från att i januari 2011 ej haft någon omsättning, har bolaget med sin video onlinesatsning enbart i januari 2012 omsatt 135.000 pund med mycket god vinstmarginal.

Wooshii är i dag den största byrån för rörlig online media i världen sett till antal kreatörer i nätverket, till och med större än Pixar som ägs av Warner Bros. Wooshii har i dag ca 6000 kreatörer world wide i sitt snabbt växande nätverk.

I dag äger Getupdated 25 procent av Wooshii med rätt att förvärva ytterligare 26 procent till ett tidigare fastställt fördelaktigt pris för Getupdated, då Getupdated sedan samarbetet inleddes sköter Wooshiis marknadsföring.

Den videoproduktion som Wooshii utför har ett bildligt talat obegränsat användningsområde för såväl företag som organisationer och andra sammanslutningar, sett både till genomslagskraft och räckvidd via till exempel Youtube.com med fler. När kunden anlitat Wooshii till att producera en film måste kunden när det gäller antal tittare bara betala för det antal unika personer som tittat på filmen i dess helhet.

Förvärvet av det delägda onlinevideobolaget Wooshii med kunder som: EMI, Ogilvy, No Fear, Deadmau5, Lucid, ZOOD och många fler stärker ytterligare Getupdateds breda helhetserbjudande som ledande leverantör inom integrerad internetmarknadsföring och utgör en mycket viktig del i utvecklingen av Getupdateds strävan att vara den ledande aktören och en one-stop-shop för innovativa onlinetjänster.

Peter Eriksson, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
08-410 96 100 / 070-880 99 97
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/