Getupdateds nya VD genomför ytterligare kostnadsbesparingar

Besparingarna innebär en minskad kostnad på uppemot 10 miljoner kronor per år. De kommer ge effekt redan under andra halvåret 2011.

Det handlar mestadels om lokalkostnader som varit en stor kostnadspost. De minskar nu i samband med att Getupdated flyttar huvudkontoret till nya lokaler i augusti. Även i Storbritannien sker omfattande kostnadsbesparingar genom effektiviseringar i organisationen samt lokalanpassningar.

Det känns mycket bra att vi nu säkerställer så pass stora besparingar och att dessa ger en effekt redan under innevarande år säger Peter Eriksson, koncernchef Getupdated Internet Marketing

För mer information kontakta:
Peter Eriksson, Koncernchef Getupdated Internet Marketing AB
46 (0)708 80 99 97
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.