Getupdateds seger i skattetvist slutgiltigt bekräftad

Getupdated har tidigare informerat om en skattetvist rörande underskottsavdrag som bedömdes innebära en högsta exponering om 13,2 MSEK för bolaget. Förvaltningsrätten i Stockholm gav i en dom Getupdated rätt, vilket bolaget kommunicerade den 29 mars i år. Då domen inte hade överklagats när fristen för överklagande gick ut, innebär det att domen nu slutgiltigt har vunnit laga kraft.

Förutom att bolagets underskottsavdrag godtas har bolaget tillerkänts ersättning för rättegångskostnader.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Paul Yates, vd och koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB Tel: +44 7966 077 583, e-post: paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande sökoptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, besökarkonvertering, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 230 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser.