Getupdateds teckningstid startar den 14 november 2012

Styrelsen för Getupdated Internet Marketing AB (publ) har den 13 november upprättat ett prospekt med anledning av den beslutade och tidigare offentliggjorda nyemissionen. Prospektet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Den nya finansieringslösning Getupdated har erhållit har medfört att prospektet blivit försenat, varför Getupdated förlänger teckningstiden och handeln med teckningsrätter. Med anledning av detta kommer teckningstiden för emissionen att starta den 14 november 2012 och teckningstiden har förlängts till den 29 november.

Prospektet finns bland annat tillgängligt på www.se.getupdated.com. Prospektet kan även fr.o.m. den 13 november erhållas i utskriven form kostnadsfritt från Getupdated Internet Marketing AB, Lindhagensgatan 126, 112 51, Stockholm, tel.08-410 96 100.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Urban Johansson
Verkställande direktör och koncernchef
urban.johansson@getupdated.com

Informationen är sådan som Getupdated Internet Marketing AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 13 november 2012

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 140 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.